כיצד מתמודדים עם האתגרים המרכזיים בשיווק ברשתות החברתיות .כיום, ישנם כ2.3 מיליארד חשבונות מדיה חברתית פעילים ברחבי העולם , זה כמעט שליש מסך האוכלוסייה על פני כדור הארץ! כעסקים , אנו נרגיש ברי מזל בכדי להגיע אפילו ל 0.00001% מסך המשתמשים בפוסטים אשר אנחנו מפרסמים במדיה החברתית. בכל מקום בו אנו מסתכלים נראה כאילו מותגים וחברות שונות לגמרי הבינו את התורה של פרסום במדיה החברתית , כאשר לכל פוסט חדש בפייסבוק , אינסטגרם או טוויטר יש אלפי לייקים , תגובות ושיתופים. כל זה משאיר אותנו תוהים “מה אנחנו לא עושים נכון ברשתות החברתיות?” לאחר ניסויים רבים , וטעויות לא מעטות , אנחנו מציגים בפנים אתם 10 הפתרונות לאתגרים שמלווים שיווק במדיה חברתית.  

חיבור אותנטי עם הקהל

חזינו בשינוי עצום בכל מה שקשור בלהיות אפקטיבי במדיה החברתית בשנים האחרונות. אתגר אחד שאנשי שיווק נתקלים בו בעידן החדש , הוא חיבור עם הלקוחותקהל המשתמשים ברמה אינדיבידואלית. חיבור עם הקהל שלך עוזר להאניש את המותג שלך , וליצור מערכת יחסים אותנטית עם הלקוח.

איך ניתן להתמודד עם אתגר זה?

יש לשלוט בכל פורמטי המדיה החברתית , וליצור פוסטים אותנטיים המבקשים התערבות או יצירת רגש מסוים אצל הקהל . הדרך לעשות זאת היא ע”י שאילת שאלות , יצירת קישור לפוסטים אחרים , הבאת תובנות , או הצגת פתרון לבעיה מסויימת אצל הקהל.  

יצירת אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית

אולי יש בידיך מושג כללי לגבי מה אתה רוצה להשיג וכיצד , אך בלי אסטרטגיה הקשורה לכך , לא תהיה לך תוכנית ספציפית לגבי איך להגיע לשם. ומהי מטרה ללא תכנית אם לא משאלה בלבד? יש לחשוב על תכנית המדיה חברתית כמפת דרכים לצורך השגת המטרות שלך , נכון – אתה יכול לעצור ולראות את ציוני הדרך לאורך המפה , איך תמדי תרצה לחזור לדרך שמביאה אותך ליעדך בדרך הקצרה ביותר.

איך ניתן להתמודד עם אתגר זה?

יצירת תוכנית אסטרטגייה שיווקית למדיה החברתית לא צריכה לקחת שבועות , לדעתי , יש צורך ברשימת 3 עקרונות מפתח על דף נייר. מדוע אנחנו במדיה החברתית –פשוט להיות פעיל בערוצי המדיה החברתית לטובת השהייה שם היא אחת הדרכים המהירות ביותר לשרוף זמן ומשאבים בעלי ערך. ראשית יש לענות על השאלה מדוע העסק שלך נמצא במדיה החברתית , ומה ברצונך להשיג? איך אנו מתכוונים להצליח – השאלה הבאה היא כיצד , התשובה לכך יכולה להיות ערוץ ספציפי , תשלום לצורך פרסום במדיה החברתית , יצירת מדיה רלוונטית , או קשירת יחסים עם גורמים משפיעים במדיה החברתית.  

איך נמדוד הצלחה?

מדדי מפתח ויעדים שתרצה להשיג , משויכים לפרק זמן בו תרצה להשיג כל אחד. צורת ניתוח כזו תאפשר לך להתמד בפעילות היום-יומית בעודך מסתכל על התמונה הגדולה בראש.  

פרסום תוכן איכותי בצורה קבועה

אנו מבינים לחלוטין , ניהול מדיה חברתית צורך זמן בצורה קיצונית , ויכול להיות עבודה במשרה מלאה. זה בדיוק מדוע אחד האתגרים הגדולים ביותר שעליהם צריך להתגבר הוא להישאר יצירתי ומקורי בתוכן אותו אתה מספק. זה בדיוק מדוע חשוב לאנשי שיווק במדיה חברתית למצוא טריקים קטנים לנהל את הזמן והיעילות שלהם.  

איך ניתן להתמודד עם אתגר זה?

מלבד שיטוט אינסופי וחיפוש תוכן ורעיונות בערוצים שונים , ישנן שיטות שגוזלות פחות זמן , שתוכל להשתמש בהם היום. פתיחות ושקיפות – אנשים אוהבים לדעת שיש אדם אמיתי מאחורי הפרופיל ברשת החברתית ,ניתן להגיב לכך ע”י מבט לתוך החברה או המותג שיצרת , שבו תוכל ליצור אינטרקציה אנושית אמיתית. גרפיקה מקורית – יצירת באזז מתבצעת גם ע”י הוספת גרפיקה מקורית ומושכת . תהליך זה לא גוזל זמן או משאבים רבים מדיי – ומספק כלי משיכה עבור המשתמשים .  

איכות אל מול כמות

לחלק מהמותגים , הדרך לבלוט אל מול כל שקורה במדיה החברתית , הוא פשוט לפרסם יותר . אין עוררין על כך ששיטה זו עובדת לחלק , אך יש בה פוטנציאל לעצבן את קהל העוקבים שלך.  

איך ניתן להתמודד עם אתגר זה?

דרך טובה לחשוב על הדילמה של כמות מול איכות היא להתייחס לכל פיסת ציוץ בטוויטר , פוסט בפייסבוק , תמונה באינסטגרם , או כל אימייל שיווקי – בתשומת לב רבה. אנשים יעקבו בטבעיות אחרי המותג שלך אם תפרסם תוכן איכותי , לאו דווקא תוכן כמותי  

יצירת תוכן לקהל עוקבים רחב

עכשיו כשיש לך את כל התוכן הנהדר הזה לבלוג ולערוצי המדיה החברתית שלך , אנשים ייעקבו אחריו בוודאות , נכון? כמו שאנשי שיווק יודעים , זהו לא תמיד המקרה. קידום תוכן , יצירת קשרי שיתוף עם מותגים ואנשים משפיעים במדיה החברתית , ומשיכת תשומת לב הקהל הם אתגר חדש בפני עצמו. החדשות המעודדות הן שאם התוכן שלך מתקבל בחיוב ע”י אנשים בבלוג שלך , סביר להניח שגם אנשים במדיה החברתית יהנו ממנו גם כן. האתגר האמיתי הוא להגיע לאותם אנשים.

איך ניתן להתמודד עם אתגר זה?

בוא נאמר שלכל אדם בפייסבוק יש לפחות 100 חברים , ולאותם 100 יש 100 נוספים שעוקבים אחריהם. אפילו אם רק 5% מהחברים שלך ישתפו את התוכן , זו עדיין חשיפה נהדרת המפתח היא לא לשבת ולחכות שאנשים ישתפו את התוכן שלך , אלא אקטיבית לחפש אנשים לשלוח מיילים לחברים , משפחה ועובדים לשלוח הודעה אישית ואותנטית לאנשים המשפיעים ברשתות החברתיות להצטרף לקבוצות לינקד-אין או פורומים אינטרנטיים בעלי תחום משותף לשלך. מציאת דרכים לעידוד שיתוף תכנים ברשת החברתית דבר אחד שמאתגר במיוחד במדיה החברתית הוא למצוא דרכים להמנע מפרסום תכנים בצורה שחוזרת על עצמה , כלומר ; ייתכן מצב שבו דרך מסוימת שהצליחה מספר פעמים בודדות , תחזור שוב ושוב על אף חוסר האפקטיביות שבאופן זה. פרסום הכולל רק קישורים לכתבות בפייסבוק , ציטוטים באינסטגרם , או קישורים בטוויטר למאמרים שלך הם דוגמאות לתוכן טוב , אך אולי צריך תמריץ יצירתי. חשוב ‘שיתוף’ על ידי כניסה לתוך הראש של הקהל שלך , לפני שאתה מפרסם תשאל את עצמך ” האם זהו משהו שאני ייעשה עליו לייק , אגיב , אקרא , או אשתף במדיה חברתית?” אם התשובה היא לא, זהו יכול להיות סימן לחפש סוג אחר של תוכן הניו יורק טיימס פרסמו פעם מחקר נהדר על הפסיכולוגיה של השיתוף , מחקר זה הגיע למסקנה ששיתוף במדיה חברתית מבוסס על מערכות יחסים , המחקר הראה ש49% מן הנשאלים אמרו שהם ישתפו ע”מ להביא תוכן ערכי לאחרים . חלק מהרעיונות המרכזיים בשיתוף תוכן מוצלח הוא: לספר סיפור נהדר, לגרום לקהל שלך להראות חכם ובעל ייחוד וליצור משיכה רגשית.  

התמקדות בדברים החשובים ביותר

רעיון נפוץ בעולם המדיה החברתית היא שיש טריק קסם , שמעודד צמיחה ומעורבות של הקהל. אך האמת היא שיש הרבה עבודה בליצור קהילה של משתמשים מעורבים. צמיחה והתערבות הן תוצאות של מגוון גורמים , אך הבנה לגבי התמקדות בפעילות מסוימת היא אתגר חשוב בשיווק במדיה החברתית.  

איך ניתן להתמודד עם אתגר זה?

הדבר החשוב ביותר הוא לקבע תהליך צמיחה אחיד ולדבוק בו לא משנה מה. דע את הערוצים שלך , את הקהל שלך ואת השוק שלך מבפנים , ובצע ניסויים שיווקיים שמבוססים על הלמידות הלאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *