Skip to content
“Learn to ride a bicycle. You will not regret it if you live.”

Mark Twain

מהו קידום אתרים בגוגל ולמה זה חשוב?

SEO ראשי תיבות של Search Engine Optimization הוא תהליך המשמש להגדלת הדירוג שלך במנועי חיפוש. אחד ממנועי החיפוש הפופולרים ביותר בעולם הוא כמובן מנוע החיפוש של גוגל. יש לו גישה ליותר מ-8 מיליארד דפי אינטרנט ו-30 טריליון מילים באינדקס. מנוע החיפוש של גוגל  מכיל בסביבות 3 מיליארד חיפושים בכל יום, מה שמתורגם לטריליוני חיפושים בכל שנה! מאוד חשוב לדעת שגוגל מאפשרת לנו לאסוף את הנתונים לנתח אותם ולהשתמש בהם כדי לספק מידע שימושי שעוזר לשפר את יעילות המשתמש ושביעות רצונו.

מדוע כה חשוב לקדם את האתר שלך בגוגל?

ישנה חשיבות רבה להופעה בעמוד הראשון של תוצאות מנועי החיפוש. כאשר אתרים מדורגים בעמוד הראשון בגוגל, הם מגדילים את מספר התנועות שלהם לאתר וכתוצאה מכך את מספר הלקוחות שיגיעו אליו דרכו על ידי שיפור יחסי ההמרה באתר. אמנם ברוב המקרים מאתגר מאוד להגיע לעמוד הראשון של גוגל וזאת מכיוון שיש בדרך כלל הרבה אתרים אחרים שמתחרים על אותם מקומות בדף הראשון. זה הוא בדיוק המקום שבו SEO נכנס לתמונה. קידום אתרים הנו נושא רחב ומסובך ולכן ישנה חשיבות רבה לשימת דגש על קידום האתר – העלאת דירוג האתר בתוצאות מנועי החיפוש והגדלת התנועה לאתר.

כיצד מקדמים אתרים בגוגל?

ישנם שלושה גורמים מרכזיים שעשויים להשפיע באופן ישיר על שיפור דירוגו של האתר במנוע חיפוש של גוגל:

  1. מחקר מילות מפתח:
    מילות מפתח וביטויים הן הדבר הראשון שצריך לדאוג לגביו כשזה מגיע לקידום אתרים. למנהלי האתרים, חשוב שהם ישתמשו במילות מפתח נכונות בתוכן, בתגיות כותרת ותגיות מטא.

בהתאם למסקנות בעקבות איסוף נתונים הכוללים מילות מפתח רלוונטיות, עבודתם של אנשי קידום אתרים כוללת פיתוח כותרות ראשיות, כותרות משנה וכתיבת תוכן עשיר ומקורי הכולל שימוש מילות המפתח הללו.

תהליך מחקר מילות המפתח נעשה על ידי זיהוי מילות מפתח פוטנציאליות וביטויים המכילים את אותן מילות מפתח או חלקן, והקשורות לעסק, למוצרים או להצעת השירות שלך. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בכלים שונים כמו Google AdWords Tool Keyword Explorer, Moz Keyword Explorer או keywordtool.io.

המפתח כאן הוא לברר מהן מילות המפתח והביטויים הרלוונטים ביותר ולאחר מכן לבצע אופטימיזציה לאתר המקודם תוך מחשבה על מילות מפתח וביטויים אלו. כך יעלה הסיכוי באופן משמעותי לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש עבור השאילתות המסוימות האלה.

  1. בניית פרופיל קישורים:

אחד הגורמים החשובים ביותר לדירוג SEO הוא מספר ואיכות הקישורים המפנים לאתר שלך. בעלי עסקים רבים אינם מודעים לגורם זה והם נוטים לחשוב שדירוג האתרים שלהם ישתפר באופן אוטומטי אם הם יציבו תוכן באיכות גבוהה באתר האינטרנט שלהם. האמת היא שנדרש יותר מסתם בניית תוכן מעולה כדי להיות מדורג גבוה במנוע חיפוש. צריך לבנות קישורים מאתרים אחרים, מה שאומר לסורקים של מנועי החיפוש שהאתר שלך ראוי מספיק כדי שהם ידרגו אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
כיצד ניתן לעשות זאת? ניתן לעשות זאת על ידי מספר רב של דרכים, כמו פרסום קישורים לאתר ברשתות החברתיות, בפורומים ציבוריים ובאתרים אחרים, יצירת קשר עם בלוגרים ועיתונאים עבור פוסטים בבלוג אורחים או כתיבת מאמרים עשירים בתוכן לאתר המקודם. 

  1. בניית פרופיל קישורים פנימי לדפים שאותם נרצה לקדם:

קישורים פנימיים הם הפניות מדף פנימי באתר לדף פנימי אחר באתר. קישורים פנימיים חשובים מכמה סיבות. ראשית, מכיוון שהם יוצרים קשר בין דפי האתר שלך. אם יש לך מספר קטעי תוכן באותו נושא או בנושאים דומים, קישור לדפים אלה זה מזה יעזור לגולש לחקור את התוכן ולמצוא את מה שהכי רלוונטי עבורו. בנוסף קישורים פנימיים עוזרים לגולשים באתר להבין את האתר ולמצוא מידע הרלוונטי ביותר עבורם. מבחינת קידום האתר, ככל שיש לדף מסוים יותר קישורים פנימיים, כך גם הסיכוי של הדף להיות מוקדם במנוע חיפוש עולה מאחר ומנוע החיפוש רואה בו כדף חשוב ומרכזי באתר.

מעבר לכך, כחלק מהעבודה בקידום האתר אנו עושים אופטימיזציה למנועי חיפוש – תהליך של שיפור הנראות והדירוג של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בדפי תוצאות של מנועי החיפוש. באחר ועניין זה  משתנה ומתפתח עם העדכונים, חשוב להתעדכן במה שגוגל ממליצה לגבי שיטות עבודה מומלצות. בנוסף לכך יש לתת תשומת לב לכך שהאלגוריתם של גוגל שם דגש גם על שיפור מהירות האתר (מהירות טעינת הדפים) והתאמה שלו למכשירים ניידים.