“Learn to ride a bicycle. You will not regret it if you live.”

Mark Twain

חוויית משתמש Ui/Ux

חווית משתמש הנה ׳סכום׳ האינטראקציות הכולל שיש למשתמש עם המוצר שלך. עיצוב Ux נכון ומדוייק הינו קריטי לחווית המשתמש בעולמות הדיגיטלים. עיצוב טוב מעורר רגש, יוצר חוויות חיוביות ומעודד משתמשים לדבר עליך לזכור אותך ואף לחזור ולקיים אינטראקציות נוספות.

הגורמים החשובים בעיצוב ux הם בראש ובראשונה הבנה של מאפייני קהל היעד, תרבות הצריכה שלו, מנהגיו, ומהותו וכמובן יצירתיות, שימושיות, נגישות, ויכולת למידה אינטואיטיבית.

חלק נכבד משיפור ויעול חוויות המשתמש קשורה לנגישות, פונקציה הכרחית להקלת השימוש, והבהירות בממשקים הדיגיטליים שלנו – כולל אנשים עם מוגבלויות או אנשים הדוברים שפות אחרות מלבד אנגלית.

 

בתהליך אפיון ועיצוב חווית משתמש, מעצבי UX צריכים להתמקד בשיפור השימושיות והיעילות של ממשק משתמש. על מנת ליצור חווית משתמש טובה יותר, המעצב משתמש ביצירתיות ובידע שלו בפסיכולוגיה, בהכרת התרבות של קהלי היעד, גורמי אנוש, עיצוב גרפי, הנדסת תוכנה ותחומי עיצוב נוספים.

 

אנו בבירנו עוסקים בכך ביומיום תוך התחשבות בפרמטרים העיקריים על מנת ליצור חוויה טובה ואיכותית מכל מוצר לפי דרישותיו של הלקוח בהתאמה אישית, ובמטה ליצור כמה שיותר מעורבות רגשית וזיקה למותגים של לקוחותינו.


מעצבינו מודעים לגורמים הרבים המשפיעים על חווית המשתמש, ולוקחים זאת בחשבון במהלך תהליך עיצוב, כגון היררכיה של המידע על המסך, גודל טקסט’, סגנון הכתיבה, מיקום אלמנטים שונים, גישה למידע וכד’, כמו כן לפן הפסיכולוגי והקוגנטיבי. אפשר לומר שהמטרה המרכזית היא, לנסות ולהיכנס לנבכי תודעתו של המשתמש ולהבין כיצד ניתן להנגיש, להציג ולהתאים את הממשק לשימושו וחויותו. בסופו של דבר מטרתינו המרכזית כמאפייני UX ומעצבים, הנה לייצר בצד המשתמש תחושת נוחות, קלילות, בהירות ורגש חיובי (בדרך כלל אתר או אפליקציה) – מה שעשוי להוביל בסופו של דבר לביצוע פעולה אקטיבית מצידו.